Nadat u bent aangemeld volgt er een intake die 1 à 2 gesprekken kan beslaan. Vervolgens bespreken we samen welke vorm van hulp het beste aansluit bij uw hulpvraag. Dit zou ook kunnen betekenen dat u meer gebaat bent bij een doorverwijzing naar een andere vorm van hulp.
Komt u bij deze praktijk in behandeling dan stellen we samen een behandelplan op, zodat u weet waar in de behandeling de aandacht op gericht zal worden en op welke manier.
In de praktijk staat binnen elke behandeling centraal dat er sprake is van wederzijds respect en vertrouwen. Daarbij draait het niet alleen om uw klacht, maar ook om wie u bent en hoe u in uw leven staat. Daarmee bestaat de behandeling niet uit vaste protocollen, maar is de behandeling gericht op wat past bij uw unieke persoonlijkheid. Er wordt bewezen effectief behandeld met behulp van cognitieve gedragstherapie, EMDR en schematherapeutische technieken. Indien gewenst kunt u gebruik maken van behandelmodules die u zelf thuis kunt doen. Ik kan u hier meer uitleg over geven. Mocht u niet in staat zijn om naar de praktijk te komen dan kan de behandeling ook plaatsvinden via beeldbellen.
De effecten van de behandeling worden geëvalueerd m.b.v. een klachtenvragenlijst (minimaal aan het begin en aan het eind van de behandeling).
Indien u hiervoor toestemming geeft zal uw verwijzer over het behandelplan en het verloop van de behandeling worden geïnformeerd d.m.v. een brief.
De aanmeldwachttijd is 8 weken en de behandelwachttijd 2 weken (per 01-10-2024). Tijdens een vakantieperiode kan dit tijdelijk langer zijn.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).